måndag 26 september 2011

hollywoodfruar

Säga vad man vill om lyx och pengar. Men inte vet jag om jag skulle vilja byta med nån av hollywoodfruarna.
Nä tacka vet jag en någorlunda fungerande bil, skor där sulorna ser ut som man gått 200 mil, leggings med hål i grenen och tunikor som helt tappat formen, lappat och limmat lite var stans i hemmet. Jag vet inte men det känns som mera "äkta" på nått vis. Visst skulle det underlätta med mycket pengar, men det är ju ändå inte sakerna som gör livet..
För det verkar inte som om någon annan än Maria som har nån kärlek värme från riktiga vänner och familj... det finns inget äkta mer än den svindyra väskan eller bilen på uppfarten.

Men nått som jag faktiskt lärt mig av det programmet, är att det finns en marknad för precis allt. Till och med en sjungande hundmassör som sätter på extensions om det skulle ha blivit en katastrof hos frisören. Eller ett hund hotell där du kan lämna in din hund om du vill åka på nån lyxig semester, där hunden har både kabel tv och egen dubbel säng. Eller det bästa av allt.
- Nä nu har det visst blivit en diskussion om vem som "äger hunden mest". så vi ringer en advokat och så får han ta ställning till det, ja för så gör man ju i en vårdnads tvist.Det är ju helt normalt.
Nä jag trivs bra med lappat och limmat.. det är lite mera jag. Jag vill nog ha det på det viset att det tar ett par minuter varje morgon för att leta reda på ett par strumpor som det inte är hål i på hälarna eller på tån. och hittar man inga sånna den dan så tar man vad man haver, pussar Klara och möter dagen med hål på häl. För är inte livet ganska enkelt trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar