onsdag 5 oktober 2011

bitter fittan

Ibland är man alldeles tom, fast ändå full av skit.
Full av bitterhet som gnager.
Full av dåligt samvete som inte ger sig.
Full av ångest som biter sig fast.
Full av onda tankar som maler.
Hur ska man göra?
Hur ska man tänka?
Vad är rätt?
Vad är fel?
Borde jag?
Skulle jag.
Tänk om?
Tänk om inte?
Det är inte alltid en dans på rosor att leva.
Att leva är inte lätt, men ändå är det ganska enkelt.
För igår finns inte, inte heller i morgon.
Allt som finns är nu.
Men ändå, vill jag vara den där bitterfittan som har bekymmer, iaf just nu.
För just nu känner jag mig tom, ide lös, trött, utan vilja, martyr, sur,
maktlös, arg, less, irriterad, ledsen, förtvivlad.
Har egentligen inga bekymmer men..
Maktlöshet är nog det som föder den största ångesten, bitterheten, dåliga samvetet
alla frågorna, måstena, borde ja?, hos mig. Hatar att känna att jag inget kan göra.
Att jag kan bara titta på och hoppas att allt går bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar